روستای گون گورمز

روستای گون گورمز

ای صبا گر بگذری بر ساحل رود ارس- بوسه زن بر خا ک گون گورمز و مشکین کن نفس

 

 

بهسازی روستا

تقریبا چند هفته ای می شود پروژه بهسازی و امن سازی گوده دره (دره کوچک روستا )شروع شده است . این دره که تقریبا متصل به خانه های اهالی بوده در هنگام سیلاب خطرات جدی برای مردم به همراه داشت که با بهسازی آن این خطرات به حداقل کاهش خواهد یافت . ظمن تقدیر از مراجع ذیربط امید است باقی مشکلات روستا نیز حل و فصل شود.


 

خوشه صبا و ظلم به مردم گرمادوز

مردم بخش گرمادوز شهرستان خداآفرین تقریبا چندسالی می شود درگیر معضلی به نام شرکت کشت و صنعت خوشه صبا شده اند . این شرکت که علت حضورش در منطقه کاملا بر مردم آشکار است از اعضای تقریبا صدردرصد غیر بومی تشکیل شده است . یکی دوسال بود که این شرکت اقدام به کشت محصولات کشاورزی در اراضی ملی متعلق به همین مردم در مراتع روستاهای قارلوجه و باقراوغلی می نمود که امسال با هوشیاری مردم از کشت محصول در این اراضی تا اینجای کار خودداری به عمل آمده است . جای سوال است شهرستانی که در سطح استان بیشترین آمار مهاجرت به شهرهای دیگر را بعلت بیکاری و نبود شغل پایدار دارد چگونه زمین های بکر خود را در اختیار افراد غیربومی نه تنها شهرستان که غیر بومی استان قرار می دهد ؟ مردمی که تنها راه ارتزاقش از همین زمین های آبا و اجدادیش هست چگونه باید زیر فشار منطقه آزاد ارس همین زمین ها را دودستی تقدیم بیگانگان کند ؟شرکت خوشه صبا کدام سرمایه را کدام ثروت را به منطقه منتقل نموده است؟ مگر همین شرکت وام های کلان بانکی را از همین ادارات شهرستان اخذ نکرده است؟گناه این مردم چیست ؟ مگر امام (ره)نفرمودند عشایر ذخایر انقلاب اند ؟ حال همین عشایر چرا باید برای چرای احشام خود اجازه زمین خود را از دیگران بگیرد ؟ با کدام میزان به دنبال مردم اید ؟ مسئولان کمی پشت نیروهای انقلابی را محکم کنند تا جلوی این زمین خواری عظیم گرفته شود و حق به حق دار برسد .


 

سئحراما

جالب است یک کانال تلگرامی که خود را گروه مطبوعاتی و خبری می داند حتی یک سایت و یا وبلاگی هم در بستر اینترنت ندارد و تنها به یک کانال تلگرامی بسنده کرده است . هنوز جای یک خبرگزاری معتبر در منطقه ارسباران خالی است . مسئولان کمی به فکر باشند.


 

انتخابات

سلام 

با نزدیک شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی به زودی منطقه و بخصوص روستای گون گورمز حال و هوای بشدت سیاسی به خود خواهد گرفت . منطقه خداآفرین و بخش انتخابیه کلیبر و خداآفرین از معدود مناطقی هستند که مشارکت نزدیک به صد در صد مردم در آن مشاهده می شود


جمعه 29 آذر 1398برچسب:, |
 

عکس هایی از تصادف وحشتناک در جاده خمارلو - اسکانلو

 


پنج شنبه 19 شهريور 1394برچسب:, |
 

عکس

این تصاویر زیبا و جدید هم توسط آقا اباذر گرفته شده است ...

 

 

 


شنبه 17 مرداد 1394برچسب:گون گورمز, عکس,اباذر, |
 

فروشگا های اینترنتی گون گورمز

دوستان سلام فروشگاه اینترنتی کتاب گون گورمز نیز آغاز به فعالیت کرد شما می توانید جهت تهیه مقاله ،کتاب،جزوه و ... موردنیاز خود در هر زمینه ای از طرق لینک های   زیر   jهیه فرمایید و از این طریق هم نیاز خود را برطرف نمایید و هم ما  را حمایت کنید.

http://goongormaz.sidonline.ir

 

 http://goongormaz.fileyar.ir

 

http://www.goongormaz.zepo.ir

 


چهار شنبه 14 مرداد 1389برچسب:, |
 

عکس هایی از روستای گون گورمز

این عکسهای زیبای توسط هم روستایی عزیزمان آقا توحید گرفته شده است...

گون گورمز-tohid Elati

 

 


یک شنبه 11 مرداد 1394برچسب:عکس,گون گورمز,توحید ایلاتی, |
 

ماه شوال

ماه شوال دهمین ماه قمری است. واژه شوال به معنای «باربرداشتن به قصد رفتن به جایی» است. از آنجا که در هنگام نامگذاری ماه‌های عربی، این ماه در فصل سیر و شکار رفتن عرب ها قرار گرفت «شوال» نامگذاری شد. 
ماه شوال از ماههای حج است و روز اول آن، عید سعید فطر، از اعیاد بزرگ اسلامی به شمار می‌رود. 
حوادث تاریخی مهمی در این ماه روی داده است که مهمترین آنها عبارت‌اند از: 
شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام در سال 148 قمری، غزوه احد و شهادت حضرت حمزه در سال 3 هجری، غزوه خندق و قتل عمرو بن عبدود، دلاور عرب، به دست امام علی ابن ابیطالب علیه السلام در سال 5 قمری. 

منابع : 
هدایة الانام الی وقایع الایام، محدث قمی، ص 32؛ مفاتیح الجنان، ص 440 


دو شنبه 29 تير 1394برچسب:, |
 

عید فطر

امسال نیز مانند سالهای قبل نماز عید فطر در مسجد حضرت اباالفضل (ع)گون گورمز برگزار شد تا با ماه میهمانی خدا خداحافظی با شکوه تری داشته باشیم.نماز عید فطر امسال به امامت حاج آقا ستاری برگزار گردید.


شنبه 27 تير 1394برچسب:, |
 

عید فطر مبارک

 


جمعه 26 تير 1394برچسب:, |
 

عید فطر

پیامک های مناسب عید سعید فطر کلیک کنید


چهار شنبه 24 تير 1394برچسب:عید فطر,پیامک,, |
 

مراسم شب احیا 19 رمضان

جمعی از دوستان در مسجد حضرت اباالفضل روستا

بقیه در ادامه مطلب...



ادامه مطلب
دو شنبه 15 تير 1394برچسب:, |
 

ربنا

جهت دانلود ربنا  شجریان کلیک کنید.   دانلود با بالاترین کیفیت


شنبه 13 تير 1394برچسب:, |
 

شهید امر به معروف


پنج شنبه 21 خرداد 1394برچسب:, |
 

داستان عبرت انگیز

[حتما بخونید
فوق العاده زیباست]


ﺷﺒﻲ "ﺳﻠﻄﺎﻥ " ﺍﺣﺴﺎﺱ ﺩﻟﺘﻨﮕﯽ ﻣﻴﻜﺮﺩ ﻭ ﻧﻤﯿﺘﻮﺍﻧﺴﺖ ﺑﺨﻮﺍﺑﺪ؛
ﺑﻪ ﺭﯾﺲ ﻣﺤﺎﻓﻈﺎﻧﺶ ﮔﻔﺖ :
ﺑﯿﺎ ﺑﺼﻮﺭﺕ ﻧﺎﺷﻨﺎﺱ ﺑﯿﺮﻭﻥ ﺑﺮﻭﯾﻢ ﻭ ﺍﺯ ﺣﺎﻝ ﻣﻠﺖ
ﺧﺒﺮ ﺑﮕﯿﺮﯾﻢ .
ﺳﻠﻄﺎﻥ ﺑﻪ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﻣﺤﺎﻓﻆ ﻣﺨﺼﻮﺻﺶ ﺑﺮﺍﻩ ﺍﻓﺘﺎﺩﻧﺪ .
ﺩﺭ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﮔﺸﺖ ﻭ ﮔﺬﺍﺭ ﻣﺸﺎﻫﺪﻩ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﻣﺮﺩﯼ ﺭﻭﯼ ﺯﻣﯿﻦ ﺍﻓﺘﺎﺩﻩ ﻭ
ﻣﺮﺩﻡ ﺍﺯ ﮐﻨﺎﺭﺵ ﺭﺩ ﻣﯿﺸﻭﻧﺪ ﻭ ﺍﻋﺘﻨﺎﯾﯽ ﺑﻩ ﺍﻭ ﻧﻤﯿﮑﻨﻨﺪ !
ﻭﻗﺘﯽ ﻧﺰﺩﯾﮑﺘﺮ ﺷﺪﻧﺪ ﻣﺸﺎﻫﺪﻩ ﮐﺮﺩﻧﺪ، " ﻣﺮﺩ ﺍﻓﺘﺎﺩﻩ " ﻓﻮﺕ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ
ﻣﺪﺗﯽ ﻧﯿﺰ ﺍﺯ ﻣﺮﮒ ﺍﻭ ﻣﯿﮕﺬﺭﺩ .
ﺍﺯ ﻣﺮﺩﻣﯽ ﮐﻪ ﺑﯽ ﺍﻋﺘﻨﺎ ﺍﺯ ﮐﻨﺎﺭ ﺟﺴﺪ ﺭﺩ ﻣﯿﺸﺪﻧﺪ ﭘﺮﺳﯿﺪﻧﺪ :
ﭼﺮﺍ ﺗﻮﺟﻬﯽ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﻓﺮﺩ ﻧﻤﯽ ﮐﻨﯿﺪ؟

 

بقیه در ادامه مطلب...



ادامه مطلب
چهار شنبه 20 خرداد 1394برچسب:, |
 

تدبر


چهار شنبه 20 خرداد 1394برچسب:, |
 

تغذیه در ماه رمضان

متخصصان تغذیه معتقدند ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای اصلاح عادات غذایی است. اثراتی که روزه بر سلامتی جسم می گذارد با رعایت پنج اصل کفایت، تعادل، کنترل کالری، میانه روی و تنوع قابل تداوم در دیگر ماههای سال است.
متخصصان تغذیه معتقدند با رعایت این پنج اصل می توان یک الگوی تغذیه ای سالم و مغذی را داشت.

این متخصصان می گویند با به کارگیری عادات تغذیه صحیح در ماه مبارک رمضان ، بسیار مهم است که افراد به یکباره دریافت مواد غذایی را افزایش ندهند و به صورت تدریجی و به میزان متعادل وعده های غذایی را شروع کنند. دستگاه گوارش روزه داران، پس از ۳۰ روز روزه داری و حدود ۱۷ ساعت پرهیز از خوردن غذا و نوشیدن مایعات به این وضعیت عادت کرده است .

غزاله اسلامیان متخصص تغذیه در گفت و گو با ایرنا در باره اصول تغذیه پس از ماه مبارک رمضان برای روزه داران این ماه، توصیه کرد : این افراد باید دقت داشته باشند که دریافت وعده های غذایی را پس از این ماه در حجم کم آغاز کنند و به صورت تدریجی به میزان متعادل وعده های غذایی را انتخاب کنند.

سایر توصیه های این کارشناس ارشد تغذیه شامل موارد ذیل است :

– در وعده غذایی صبحانه از نان سنگک و سایر نان های سبوس دار استفاده نمایید. غذایی که برای وعده غذایی ناهار انتخاب می کنید ،سبک باشد.

– خوردن انجیرخشک خیس شده در گلاب نیز برای تقویت دستگاه گوارش توصیه می شود. ادویه را به تدریج در غذاهای خود اضافه کرده تا دستگاه گوارش بتواند تحمل کند .

– همچنین به دلیل کاهش مصرف آب در ماه رمضان، نوشیدن آب به میزان حداقل ۸ لیوان در فواصل زمانی مناسب در روز ضروری است. دریافت مایعات به میزان کافی خطر عفونت مجاری ادراری، سنگ کلیه و یبوست را کاهش می دهد.

– از نوشیدن آب بسیار خنک به خصوص همراه با غذا پرهیز کرده و از مصرف نوشیدنی های گازدار نیز خود داری شود زیرا می تواند دستگاه گوارش ر اتضعیف کند.

– با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان میزان فعالیت بدنی افراد به دلیل روزه داری و گرمی هوا کاهش یافته بود، بهتر است پس از ماه رمضان به تدریج فعالیت بدنی افراد افزایش یابد.

– با دریافت میوه و سبزی های تازه به صورت متعادل نیز می توان آب بدن را تأمین کرد و به بهبود یبوست که یکی از عوارض شایع در ماه مبارک رمضان است کمک کرد .

– میانه روی در دریافت غذاهای مصرفی و به ویژه مصرف نکردن مواد غذایی پرچرب، شور و بسیار شیرین ضروری است.

– روزه دارانی که در ماه رمضان دچار افزایش وزن شده اند باید با با افزایش فعالیت بدنی و کاهش حجم وعده های غذایی اضافه وزن خود را کاهش دهند.

*** ۵ کلید طلایی ماه رمضان برای سلامت

اسلامیان گفت:عادات غذایی در ماه رمضان ۵ کلید طلایی برای حفظ سلامت بدن در طول سال ارائه کرده است که شامل

پنج اصل کفایت، تعادل، کنترل کالری، میانه روی و تنوع است و رعایت این موارد پس از ماه رمضان به معنی حفظ یک الگوی تغذیه ای سالم و مغذی است.

وی در توضیح اصل کفایت گفت :کفایت بدین معنی است که غذا و مواد غذایی باید فراهم کننده مقادیر کافی مواد مغذی ضروری، فیبر و انرژی برای سالم ماندن و وزن مناسب باشد.

به گفته وی منظور از تعادل یا توازن تأمین انواع مختلفی از مواد غذایی به تناسب با یکدیگر است به نحوی که مصرف یک نوع ماده مغذی به مقدار زیاد سبب حذف سایر مواد مغذی نشود.

اسلامیان اضافه کرد :کنترل کالری، مقدار غذایی است که انرژی مورد نیاز برای نگهداشتن وزن مناسب بدن را فراهم می کند. دریافت انرژی نباید از انرژی مورد نیاز بدن بیشتر باشد. مقداری از انرژی دریافتی صرف فعالیت های مختلف بدن می شود. برای پیشگیری از تجمع چربی و وزن اضافی در بدن، انرژی مورد نیاز بایستی مطابق فعالیت های بدنی روزانه و سوخت و ساز فرد تنظیم شود تا تعادل در دریافت کالری روزانه برقرار شود .

این متخصص تغذیه اظهار کرد: میانه روی به معنای مصرف غذاهایی است که دارای مقادیر اضافی چربی، نمک، قند و ترکیبات افزودنی نباشد. به منظور حفظ سلامتی دریافت غذاهایی که دارای چربی، کلسترول، قند و نمک زیاد هستند، باید محدود شوند.

به گفته وی ، تنوع غذایی شامل غذاهای متفاوت و متنوع است که در یک دوره زمانی مشخص مصرف می شود و یا به عبارت دیگر انتخاب انواع غذاها از گروه های مختلف غذایی (مانند شیر و لبنیات، نان و غلات، میوه ها و سبزی ها، گوشت و جانشین های گوشت) و همچنین انتخاب مواد غذایی مختلف در داخل هر گروه غذایی (مانند برنج، گندم، جو، ذرت ) است .

به گفته وی در صورت ابتلا به بیماری های مزمن مانند دیابت، قلبی عروقی، گوارشی، کلیوی و غیره ضروری است جهت کنترل بیماری و بهبود کیفیت زندگی به متخصصین تغذیه مراجعه شود تا برنامه غذایی مناسب با ویژگی های فردی شما مانند سن، جنس، میزان فعالیت بدنی محاسبه و طراحی شود.


یک شنبه 17 خرداد 1394برچسب:, |
 

داستانی بسیار خواندنی و جالب

سال۱۳۷۹ درخدمت مرحوم ابوی برای عیادت دوست بیماری رفته بودم...
پیرمرد شیک و کراوات زده ای هم آنجا حضور داشت، برحسب اتفاق ، چنددقیقه بعداز ورود ما اذان مغرب میگفتند... آن آقای پیر کراواتی، باشنیدن اذان کیف چرمی ظاهرا گرانقیمتش را باز کرد و سجاده اش را درآورد و زودتر از سایرحضار مشغول نماز شد!
شخصا برای من جالب بود که یک پیرمرد شیک و صورت تراشیده و کراواتی اینطور مقید به نماز اول وقت باشد...
بعداز اینکه همه نمازشان خواندند ، مرحوم پدرم خطاب به ایشان با صدای بلند(بدلیل سنگینی گوش پیرمرد) گفتند:
آقای مهندس، قضیه نماز اول وقت و مرحوم حاج شیخ و رضاخان را برای مجتبی تعریف کنید ... دوستدارم از زبان خود جنابعالی بشنود...
حس کنجکاوی ام تحریک شده بود که بدانم ماجرا ازچه قرارست که، آقای مهندس لبخندی زدند و اینطور شرح دادند:

 

    بقیه در ادامه مطلب...



ادامه مطلب
پنج شنبه 14 خرداد 1394برچسب:, |
 

توجه

دوستان سلام امیدوارم از تک تک لحظه های سال جدید در مسیر موفقیت استفاده نمایید. انشا الله و به امید خدا  بزودی تغییرات وسیعی در وبسایت روستا صورت خواهد گرفت. امید است صبور باشید و یاریمان نمایید. 


شنبه 15 فروردين 1389برچسب:, |
 

دجال

 

خروج دجال,نام دجال,مکان خروج دجال

نام دجال
یکی از نشانه هایی که درباره آن، مطالب زیادی مطرح شده و جزء علائم غیرحتمی است، خروج دجال است. آنچه در توصیف دجال معروف است، این است که وی مردی است کافر (برعکس سفیانی که ادعای مسلمانی می کند و ذکر یارب یارب می گوید و...) یک چشم بیشتر ندارد، آن هم در پیشانی اش واقع شده و مانند ستاره ای می درخشد.

عده ای می گویند: نام دجال "صائد ابن صید"یا "ابن صیاد" است؛ و برخی مخالف رأی ایشان را گفته اند. (1)

 خروج دجال
در روایات متعددی بر گریز ناپذیر بودن خروج دجال، به عنوان یکی از رویدادهای آخرالزمان، تأکید شده است. امام علی (علیه السلام) در روایتی از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) نقل می کند: پیش از ساعت (قیامت) ده رویداد گریز ناپذیر است؛ خروج سفیانی، خروج دجال، و.... (2)

فتنه دجال، فتنه ای بزرگ و بی مانند است و چنان گسترده و ویرانگر است که همه پیامبران الهی درباره آن هشدار داده و پیروان خود را از او بر حذر داشته اند. مانند روایتی از خاتم الأنبیاء (صلی الله علیه و آله) که فرمودند: هر پیامبری که بعد از نوح آمده، قومش را از دجال ترسانید و من هم شما را از او می ترسانم. سپس فرمود: شاید بعضی از کسانی که مرا می بینند یا سخنم را می شنوند، او را درک کنند. گفتند: ای رسول خدا! قلوب ما در آن روز چگونه خواهد بود؟ فرمود: مثل آن، یعنی روشن تر از آن. (3)

علاوه بر این روایات فراوانی وجود دارد که همه ما را به پناه بردن از شر فتنه دجال سفارش می کند. و توصیه هایی به ما در این باره شده است؛ یکی از آن توصیه ها این است که، هر کس ده آیه ابتدایی سوره کهف را حفظ کند، از فتنه دجال در امان خواهد بود.

در برخی از روایات حتمی بودن خروج دجال، به مانند حتمی بودن ظهور حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه) دانسته شده و انکار آن کفر به شمار آمده است. پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) فرمودند: هر کس خروج مهدی را منکر شود، به آنچه بر محمد (صلی الله علیه و آله) نازل گشته، کافر شده است و هر کس نزول عیسی (علیه السلام) را منکر شود، کافر شده و هر کس خروج دجال را انکار کند، کافر شده است.


مکان خروج دجال
محدث قمی(رحمة الله) می گوید: در روایت است كه رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمودند: هر مۆمنی كه دجال را ببیند، آب دهان خود را بر روی او بیندازد و سوره مباركه حمد را بخواند، تا سحر آن ملعون دفع شود و در او اثر نكند. چون او ظاهر شود، عالم را پر از فتنه و آشوب نماید، و میان او و لشگر حضرت قائم (علیه السلام) جنگ واقع شود، و بالاخره آن ملعون به دست مبارك حضرت حجت (علیه السلام) یا به دست عیسی ابن مریم (علیه السلام) كشته شود. (4)

 سرانجام دجال
در مورد سرانجام دجال و اینکه او به دست چه کسی نابود می شود، با دو گونه روایت رو به رو هستیم. در گونه اول از روایات تأکید شده است، که دجال به دست حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه) کشته می شود و در گونه دیگر از روایات از حضرت عیسی (علیه السلام) به عنوان کشنده دجال یاد شده است.

روایتی درباره اینکه حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه) دجال را می کشد، از امیرمۆمنان علی (علیه السلام) نقل شده است، در این زمینه چنین می خوانیم:

آگاه باشید که بیشتر پیروان او، فرزندان نامشروع و اصحاب طیلسان (جامه های) سبز (یا یهودیان) هستند. خداوند او را در گردنه افیق به دست کسی که عیسی ابن مریم (علیه السلام) پشت سر او نماز می خواند، سه ساعت گذشته از روز جمعه به هلاکت می رساند. (5)

در روایات گونه دوم به نقل از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) آمده است که: در همین حالت که وی بدین گونه می گذراند، خدای عزَّ و جلَّ مسیح پسر مریم (علیه السلام) را برمی انگیزد و او نزد مناره سفید سمت شرقی دمشق در پوششی زرد نازل می شود، در حالی که دستش را بر شانه های دو فرشته گذاشته است، دنبال او می رود تا اینکه او را درنزدیکی دروازه لدٌ شرقی می یابد و او را می کشد. (6)

پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله) در حدیثی در مورد شورش دجال و روستایی که از آن قیام می کند و بعضی از اوصافش و اینکه ادعای خدایی می کند و در اولین روز قیامش هفتاد هزار نفر  از یهودیان، زنا زاده ها، مشروب خواران، غنا کننده ها، اصحاب لهو، عرب ها و زنان از او پیروی می کنند، فرمود: زنا، لواط و سایر گناهان مباح می شود تا اینکه مردان با زنان و جوانان در کنار خیابان ها به صورت عریان و علنی، عمل نا مشروع انجام می دهند و یارانش در خوردن گوشت خوک، شراب خواری و مرتکب شدن انواع زشتی و بدی ها زیاده روی می کنند و دجال تمام نقاط زمین را به جز مکه، مدینه و مرقدهای امامان (علیهم السلام) به تسخیر خود در می آورد. زمانی که طغیانش را زیاد کند و زمین از ستم او ویارانش پر شود، کسی که عیسی ابن مریم (علیه السلام) پشت سر او نماز می خواند. (7)
 
نتیجه
با توجه به مطالب فوق، در می یابیم که فتنه دجال فتنه ای بزرگ، سهمگین، پیچیده و بسیار گمراه کننده است که باید برای در امان ماندن ار آن تنها به خدا بزرگ پناه برد و از حضرت (عجل الله تعالی فرجه) عاجزانه تقاضای مدد نموده و از ایشان عنایات خاصه شان را طلب کنیم.

 
پی نوشت:
1.  بحارالانوار، جلد13،صفحه482.
2.  بحار الأنوار، جلد52، صفحه209.
3.  تلخیص و ترجمه منتخب الأثر، صفحه193.
4.   منتهی الآمال، جلد2،‌ صفحه336.
5.   بحارالانوار، جلد 52، صفحه194.
6. بحار الانوار، جلد51،صفحه 98.
7.   تلخیص و ترجمه منتخب الأثر، صفحه205.

منابع:
1.  بحار الأنوار، علامه مجمد باقر مجلسی.
2. تلخیص و ترجمه منتخب الأثر، آیت الله صافی گلپایگانی.
3.   منتهی الآمال، شیخ عباس قمی.
4.   نرم افزر جامع نور.
تبیان


چهار شنبه 12 فروردين 1394برچسب:, |
 

یا مهدی(عج)

 
مهدی جان: ویرانه نه آنست که جمشید بنا کرد ‎ویرانه نه آنست
 
   که فرهاد فرو ریخت ویرانه دل ماست که هر جمعه به یادت صد بار بنا گشت و دگر بار فرو ریخت 
 
 
 
منبع:http://sokoot313.loxblog.com
 
 

سه شنبه 4 فروردين 1389برچسب:, |
 

آیا می دانستید؟

 

 

ریشه گرمادوز

گرمادوز: نام یکی از بخش‌های شرقی خداآفرین ـ این نام در گذشته گهرام‌دز بوده و داستان زندانی شدن اتابک قزل ارسلان طغرل، واپسین پادشاه سلجوقی در آن دژ، در تاریخ آمده است. اکنون نشانی از دژ بر جای نیست. گهرام دز از پیشوند گه (به معنی گرم) رام (میانوند جایگاه) و دز (دژ) پدید آمده و روی‌هم به معنی «دژی در جای گرم» است. هوای این بخش در تابستان همانند مغان بسیار گرم می‌باشد

دکتر افروز اردبیلی


دو شنبه 3 فروردين 1394برچسب:, |
 

ویدیو موزیک زیبای ایام فاطمیه

ویدیو موزیک های زیبای ایام فاطمیه

دانلود کلیپ 1

 

دانلود کلیپ 2(عربی)


دو شنبه 3 فروردين 1394برچسب:ایام فاطمیه,ویدیو,موزیک,, |
 

یا فاطمه

عکس و تصویر


یک شنبه 2 فروردين 1394برچسب:, |
 

ویدیو موزیک فوق العاده زیبای سامی یوسف

لایریک ویدئو الحمدلله از آلبوم (ترانه های راه) به زبان فارسی وعربی منتشر شد

 

لایریک ویدئو الحمدلله از آلبوم (ترانه های راه) که به زبان فارسی و عربی اجرا شده است را مشاهده نمایید.
خطاطی شکسته نستعلیق توسط استاد جعفر لاچین
(این ویدئو را در آپارات رسمی سامی یوسف مشاهده نمایید)

http://www.aparat.com/v/AYoL5

 

 


شنبه 1 فروردين 1394برچسب:, |
 

یا مهدی

کارت پستال نوروز 94, کارت پستال عید نوروز


پنج شنبه 28 اسفند 1393برچسب:, |
 

نوروز

 

نوروز91,عیدنوروز1391,عید نوروز,عیدنوروز,نوروزباستانی,جشن نوروز

عید نوروز برابر با اول فروردین ماه (تقویم شمسی)، جشن آغاز سال و یکی از کهن‌ترین جشن‌های به جا مانده از دوران باستان است.خاستگاه عید نوروز در ایران باستان می باشد و هنوز مردم مناطق مختلف فلات ایران عید نوروز را جشن می‌گیرند.

امروزه زمان برگزاری عید نوروز، در آغاز فصل بهار است. عید نوروز در ایران و افغانستان آغاز سال نو محسوب می‌شود و در برخی دیگر از کشورها تعطیل رسمی است.

 بقیه در ادامه مطلب...



ادامه مطلب
پنج شنبه 28 اسفند 1393برچسب:, |
 

اطلاعیه

خندهضمن عرض تسلیت بمناسبت ایام فاطمیه و تبریک پیشاپیش سال نو از کلیه هم روستایینانی که علاقه به طراحی سایت روستا دارند دعوت می شود از طریق ارسال نظر یا فرم تماس ،رمز مورد علاقه و نام خود را برایمان بفرستند.خنده


سه شنبه 26 اسفند 1388برچسب:, |
 

سخنرانی

سخنرانی فوق العاده استاد رائفی پور در مورد موسیقی

 

سخنرانی زیبای رائفی پور در مورد ماهواره

 

سخنان استاد رائفی پور در مورد فاطمه (س)


دو شنبه 25 اسفند 1393برچسب:, |
 

یا زهرا

روز ها می گذرد عید ها رفتنی اند......تو بیا هموطنم حرمت فاطمه را .... که به جانان بخریم...عیدیت پیش خدا اجر تو با زهرا


یک شنبه 24 اسفند 1389برچسب:, |
 

پیامک سال 94

پیامک عید نوروز 94 کلیک کنید


یک شنبه 24 اسفند 1393برچسب:, |
 

جشن بزرگ دهه فجر در گون گورمز

شرح چندانی ندارم فقط جایتان خالی...                   

                                                                                                                                                                                                                                 

 

 



ادامه مطلب
یک شنبه 19 بهمن 1393برچسب:, |
 

تنها شهید روستا

شهيد شاكر نامور قوشابلاغ فرزند تارويردي داراي دو برادر و دو خواهر بود او پنجمين فرزند از فرزندان تارويردي بود. شاکر در سال هزار و سيصد و چهل و هفت در روستاي گون گورمز كه در هفتاد كيلومتري كليبر واقع شده به دنيا آمد. پدر شاكر، تارويردي مغازه اي در كنار خيابان داشته و با آن به امرار و معاش مي پرداخت. وضع اقتصادي خانواده شاكر ضعيف بود، با اين همه او در مدرسه بوعلي پارس آباد نام نويسي كرد و تا مقطع پنجم ابتدايي درس خواند ولي به علت ضعف مالي و مادي ترک تحصيل کرد. شاكر فردي با اخلاق و مودب بود و باهمگان به خوبي تعامل داشت. پس از ترك تحصيل او گاهي در كنار پدر در مغازه مي ايستاد و اغلب هم به كارگري مي رفت. در زمان ازدواج شهيد به انتخاب خودش با دختر عمويش عقد بست و عاقد هم صيغه اي جاري كرد تا بعداً ازدواج را با همان دختر عمويش رسمي کند. متأسفانه شهادتش چنين امكاني را به او نداد. به گفته برادر شهيد او همسرش را بسيار دوست مي داشت و پس از وصلت بر تكاپويش افزوده شده بود تا مقدمات ازدواجش را فراهم آورد با آنكه كارگر ساده اي بيش نبود ولي تلاشش ستودني بود. شهيد شاكر نامور پس از گذشت يك هفته از مراسم عقدش توسط جهاد به جبهه اعزام شد. ايشان قبل از اينكه از طريق جهاد عازم شوند يك بار در جبهه ي كردستان و يك بار هم در جزيره مجنون شرکت کرده بود كه در جزيره مجنون از ناحيه پا مجروح شده بود. شادی روح شهیدان صلوات 

یعنی اینکه روستای ما هم شهید داره....


پنج شنبه 16 بهمن 1393برچسب:, |
 

اطلاعیه

عکس های جشن بزرگ دهه فجر در روستای گون گورمز در سایت قرار گرفت


پنج شنبه 16 بهمن 1388برچسب:, |
 

کند نیوز

پس از بارش 30-40سانتی متری برف در روستا امروز شنبه  با وجود صاف بودن آسمان و آفتابی بودن ولی سرمای سختی بر جو این روزها حاکم است.


شنبه 20 دی 1393برچسب:, |
 

ارسال نظر

دوستان عزیز سلام امیدوارم از بازدیدتون پشیمون نشده باشید. تموم تلاش های من فقط  هر چه بهتر شدن این وب و معرفی روستای عزیزم گون گورمز به ملت است. امیدوارم شما هم با ارائه نظراتتون ما رو در تحقق این هدف یاری نمایید. نظر شما مایه دلگرمی ماست.پس لطفا نظر یادتون نره. هم چنان منتظر تغییرات وسیع در این پایگاه باشید.

 


پنج شنبه 18 دی 1388برچسب:, |
 

کند نیوز

امروز پنجشنبه بارش برف همراه با وزش شدید باد شرایط جوی زمستانی سردی در روستا حاکم نموده است. زمین و کوه های روستا آرام آرام رخت سفید برتن می کنند و نوید سالی خوب و پر آب برای این مردم می دهند.انشاالله


پنج شنبه 18 دی 1393برچسب:, |
 

زندگینامه پیامبر اکرم (ص)

پیامبر اسلام (ص) در مکه، در خانه خود، کنار کعبه کانون خدا پرستی، دیده به جهان گشود، هم اکنون محل این خانه در شعب ابیطالب، مشخص است و جایگاه عبادت و زائران میباشد. پیامبر (ص) از یک خاندان شریف، از شاخه دودمان قریش به دنیا آمد، پدران و مادران او تا حضرت آدم، همه خدا پرست بودند. 
سلسله نسب پیامبر (ص) با 48 واسطه به حضرت آدم (ع) میرسد، و در این سلسله پیامبرانی قرار دارند، مانند: اسماعیل]جد بیست و هشتم پیامبر[، و ابراهیم خلیل الله]جد بیست و نهم پیامبر[ حضرت نوح(ع) ]جد سی و نهم پیامبر[ و ادریس]جد چهل و دوم پیامبر[ و حضرت آدم]جد چهل و هشتم پیامبر[ محمد (ص) پسر عبدالله، پسر عبدالمطلب، پسر هاشم، پسر عبد مناف، پسر قصی، پسر کلاب، پسر مره، پسر کعب، پسر لوی، پسر غالب، پسر فحمر، پسرمالک، پسر نصر، پسر کنانه، پسر خزیمه،پسر مدرکه، پسر الیاس، پسر صفر، پسر نذار، پسر محمد، پسر عدنان. 
سلسله نصب پیامبر (ص) تا «عدنان» مورد اتفاق نسب شناسان است، ولی پس از او تا آدم (ع) اختلاف بسیار دیده میشود، طبق روایتی پیامبر فرمود: هنگامی که سلسله نسب من به عدنان رسید، در همان جا توقف کنید.

 

بقیه در ادامه مطلب...



ادامه مطلب
پنج شنبه 18 دی 1393برچسب:, |
 

چهل حدیث

چهل حدیث از پيامبر اكرم(صلى الله عليه وآله

1- آية المنافق ثلاث : اذا حدث كذب واذا وعد اخلف واذا اؤتمن خان
نشان منافق سه چيز است : 1 - سخن به دروغ بگويد . 2 - از وعده تخلف كند .3 - در امانت خيانت نمايد .

صحيح مسلم ، كتاب الايمان ، ح 89


2- لا ینال شفاعتی من اخر الصلوة بعد وقتها
کسی که نماز را از وقتش تأخیر بیندازد، (فردای قیامت) به شفاعت من نخواهدرسید

(بحارالانوار،ج،83ص20)


3- أبغض الحلال الي الله الطلاق .
منفورترين چيزهاي حلال در پيش خدا طلاق است .

سنن ابي داود ، كتاب الطلاق ، ح 1863


4- خَیرُ الأصحابِ مَن قَلَّ شِقاقُهُ و کَثُرَ وِفاقُهُ.
بهترین یاران کسی است که ناسازگاریش اندک باشد و سازگاریش بسیار

(تنبیه الخواطر، ج2، ص123 )


5- ابن آدم اذا اصبحت معافي في بدنك آمنا في سربك عندك قوت يومك فعلي الدنياالعفاء .
فرزند آدم وقتي تن تو سالم است و خاطرت آسوده است و قوت يك روز خويش راداري ، جهانگر مباش .

كنز العمال ، ج 3 ، ص 782 ، ح 8740


6- ابن آدم عندك ما يكفيك وانت تطلب ما يطغيك لا بقليل تقنع ولا بكثير تشبع .
فرزند آدم ، آنچه حاجت تو را رفع كند در دسترس خود داري و در پي آنچه تو را به طغيان وا مي دارد روز ميگذاري ، به اندك قناعت نميكني و از بسيار سير نمي شوي .

كنز العمال ، ج 3 ، ص 782 ، ح 8740


7- مَن رَدَّ عَن عِرضِ اَخیهِ المُسلِمِ وَجَبَت لَهُ الجَنَّةُ اَلبَتَّةَ
هرکس آبروی مؤمنی را حفظ کند، بدون تردید بهشت بر او واجب شود.

(ثواب الاعمال و عقاب الاعمال)


8- اتق دعوة المظلوم فإنما يسال الله حقه وان الله لن يضيع لذي حق حقه
از نفرين مظلوم بپرهيز زيرا وي به دعا حق خويش را از خدا ميخواهد و خدا حق رااز حق دار دريغ نميدارد .

كنز العمال ، ج 3 ، ص 507 ، ح 7650


9- اتقوا الحجر الحرام في البنيان فانه اساس الخراب
از استعمال سنگ حرام در ساختمان بپرهيزيد كه مايه ويراني است .

كنز العمال ، ج 15 ، ص 405 ، ح 41575


10- اَلعِبادَهُ سَبعونَ جُزء، اَفضَلُها جُزءً طَلَبُ الحَلالِ
عبادت هفتاد جزء است و بالاترین و بزرگترین جزء آن کسب حلال است.

(ثواب الاعمال و عقاب الاعمال)


11- اتقوا فراسة المؤمن فإنه ينظر بنور الله
از فراست مؤمن بترسيد كه چيزها را با نور خدا مي نگرد .

سنن ترمذي ، كتاب تفسير القرآن ، ح 3052


12- اتقوا الدنيا فوالذي نفسي بيده انها لأسحر من هاروت وماروت
از دنيا بپرهيزيد ، قسم به آن كس كه جان من در كف اوست كه دنيا ازهاروت و ماروت ساحرتر است .

كنز العمال ، ج 3 ، ص 182 ، ح 6063


13- اتقوا دعوة المظلوم فإنها تصعد الي السماء كأنها شرارة
از نفرين مظلوم بترسيد كه چون شعله آتش بر آسمان ميرود .

كنز العمال ، ج 3 ، ص 500 ، ح 7601


14- لكل شیئى زكاة و زكاة الابدان الصیام
براى هر چیزى زكاتى است و زكات بدنها روزه است.

(الكافى، ج 4، ص 62)


15- اثنان يعجلهما الله في الدنيا البغي وعقوق الوالدين .
دو چيز را خداوند در اين جهان كيفر ميدهد : تعدي ، و ناسپاسي پدر و مادر .

كنز العمال ، ج 16 ، ص 462 ، ح 45458


16- اجرأكم علي قسم الجد اجرأكم علي النار .
هر كس از شما در خوردن قسم جديتر است به جهنم نزديكتر است .

كنز العمال ، ج 11 ، ص 7 ، ح 30390


17- أجملوا في طلب الدنيا فإن كلا ميسر لما خلق له .
در طلب دنيا معتدل باشيد و حرص نزنيد ، زيرا به هر كس هر چه قسمت اوست مي رسد .

سنن ابن ماجه ، كتاب التجارات ، ح 2133


18- هو شهر اوله رحمة و اوسطه مغفرة و اخره عتق من النار.
رمضان ماهى است كه ابتدایش رحمت است و میانه‏اش مغفرت و پایانش آزادى از آتش جهنم.

(بحار الانوار،ج93،ص342)


19- احب الاعمال الي الله الصلاة لوقتها ثم بر الوالدين ثم الجهاد في سبيل الله
بهترين كارها در نزد خدا نماز به وقت است ، آنگاه نيكي به پدر و مادر ، آنگاه جنگ در راه خدا .

كنز العمال ، ج 7 ، ص 285 ، ح 18897


20- احب العباد الي الله الاتقياء الاخفياء
محبوبترين بندگان در پيش خدا پرهيزگاران گمنامند .

كنز العمال ، ج 3 ، ص 153 ، ح 5929


21- انَّ الدینارَ وَ الدُّرهَمَ اَهْلَكا مَنْ كانَ قَبلكُمْ و هُما مُهْلِكاكُمْ.
همانا دینار و درهم پیشینیان شما را به هلاكت رساند و همین دو نیز هلاك كننده شماست.

(جهاد النفس، ص 247)


22- احب الاعمال الي الله أدومها وان قل .
محبوبترين كارها در پيش خدا كاريست كه دوام آن بيشتر است ، اگر چه اندك باشد .

صحيح مسلم ، كتاب صلاة المسافرين و قصرها ، ح 1305


23- احب الاعمال الي الله من أطعم مسكينا من جوع أو دفع عنه مغرما أوكشف عنه كربا
بهترين كارها در پيش خدا آن است كه بينوايي را سير كنند ، يا قرض او رابپردازند يا زحمتي را از او دفع نمايند .

كنز العمال ، ج 6 ، ص 342 ، ح 15958


24- لا فقر اَشد من الجهل ، لا مال اَعود من العقل . 
هیچ تهیدستی سخت تر از نادانی و هیچ مالی سودمندتر از عقل نیست .

(اصول كافی،ج1،ص30)


25- احب الاعمال الي الله حفظ اللسان
بهترين كارها در پيش خدا نگهداري زبان است .

كنز العمال ، ج 3 ، ص 551 ، ح 7851


26- احب الجهاد الي الله عز وجل كلمة حق تقال لامام جائر
بهترين جهادها در پيش خدا سخن حقي است كه به پيشواي ستمكار گويند .

مسند احمد ، باقي مسند الانصار ، ح 21137


27- احب الطعام الي الله ما كثرت عليه الايادي
بهترين غذاها در پيش خدا آن است كه گروهي بسيار بر آن بنشيند .

كنز العمال ، ج 15 ، ص 233 ، ح 40716


28- احب اللهو الي الله تعالي إجراء الخيل والرمي .
بهترين بازيها در پيش خدا اسب دواني و تيراندازي است . 

كنز العمال ، ج 4 ، ص 344 ، ح 10812


29- طلب العلم فریضة علی کل مسلم، الا ان الله یحب بغاة العلم
طلب علم بر هر مسلمانی واجب است، همانا خدا جویندگان علم را دوست دارد.

(اصول کافی ج 1 /باب دوم/ص 35)


30- احب الله تعالي عبدا سمحا اذا باع وسمحا اذا اشتري وسمحا اذا قضي وسمحا اذااقتضي .
خداوند بندهاي را كه به هنگام خريد و هنگام فروش و هنگام دريافت سهلانگار است دوست دارد .

نهج الفصاحه ، ص 15 ، ح 85


31- احب عباد الله الي الله أنفعهم لعباده .
از جمله بندگان آن كس پيش خدا محبوبتر است كه براي بندگان سودمندتر است .

نهج الفصاحه ، ص 15 ، ح 86


32- أحثوا التراب في وجوه المداحين .
بر چهره ستايشگران ، خاك بيفشانيد .

كنز العمال ، ج 3 ، ص 574 ، ح 7960


33- احزم الناس أكظمهم للغيظ
آنكه در فرو بردن خشم از ديگران بيشتر است ، از همه كس دور انديشتر است .

نهج الفصاحه ، ص 17 ، ح 95


34- اختبروا الناس بأخدانهم ، فإن الرجل يخادن من يعجبه
مردم را از معاشرانشان بشناسيد ، زيرا كند هم جنس با هم جنس پرواز .

نهج الفصاحه ، ص 19 ، ح 106


35- اخوف ما أخاف علي امتي الهوي وطول الامل .
بر امت خويش بيش از هر چيز از هوس و آرزوي دراز بيم دارم .

كنز العمال ، ج 3 ، ص 490 ، ح 7553


36- ادعوا الله وأنتم موقنون بالاجابة واعلموا أن الله لا يستجيب دعاء من قلبغافل لاه .
خدا را بخوانيد و به اجابت دعاي خود يقين داشته باشيد و بدانيد كه خداوند دعارا از قلب غافل بي خبر نمي پذيرد .

كنز العمال ، ج 2 ، ص 72 ، ح 3176


37- ادني أهل النار عذابا ينتعل بنعلين من نار يغلي دماغه من حرارة نعليه .
از مردم جهنم آنكه عذابش از همه آسانتر است دو كفش آتشين بپا دارد كه مغزوي از حرارت كفشهايش به جوش ميآيد .

كنز العمال ، ج 14 ، ص 527 ، ح 39507


38- ادني جبذات الموت بمنزلة مائة ضربة بالسيف .
آسانترين كشش هاي مرگ مانند صد ضربت شمشير است .

كنز العمال ، ج 15 ، ص 569 ، ح 42208


39- اذا ابتلي أحدكم بالقضاء بين المسلين فلا يقض وهو غضبان وليسو بينهم في النظروالمجلس والاشارة
اگر يكي از شما به كار قضاوت ميان مسلمانان دچار شود بايد به هنگام غضب ازقضاوت خودداري كند و ميان ارباب دعوا در نگاه و نشيمنگاه و اشاره تفاوتي نگذارد .

كنز العمال ، ج 6 ، ص 102 ، ح 15034


40- اذا أحب الله عبدا حماه الدنيا كما يظل أحدكم يحمي سقيمه الماء .
وقتي خداوند بندهاي را دوست دارد ، دنيا را از او منع ميكند چنانكه شما مريض خويش را از نوشيدن آب منع ميكنيد .

كنز العمال ، ج 6 ، ص 471 ، ح 16595

 

                                                                 


دو شنبه 24 آذر 1393برچسب:, |
 

به وبلاگ روستای گون گورمزخوش آمدید
goongormaz@gmail.com

 

دسته بندی

درباره روستا

عکس

خداآفرین

کند نیوز

جوک

مذهبی

سخنرانی استاد رائفی پور

 

لینکها

بازار یابی اینترنتی

هاست ویندوز Plesk

خرید ساعت دیواری چوبی

پوشاک زنانه ترک

خرید کیف آرایشی

سرور مجازی

مونوپاد

پایگاه امام صادق(ع) گون گورمز

گزینه 2

قلم چی

حمل ماینر از چین به ایران

حمل از چین

پاسور طلا

سفارش آنلاین قلیون

 

مطالب قبلی

» بهسازی روستا
» خوشه صبا و ظلم به مردم گرمادوز
» سئحراما
» انتخابات
» عکس هایی از تصادف وحشتناک در جاده خمارلو - اسکانلو
» عکس
» فروشگا های اینترنتی گون گورمز
» عکس هایی از روستای گون گورمز
» ماه شوال
» عید فطر
» عید فطر مبارک
» عید فطر
» مراسم شب احیا 19 رمضان
» ربنا
» شهید امر به معروف
» داستان عبرت انگیز
» تدبر
» تغذیه در ماه رمضان
» داستانی بسیار خواندنی و جالب

 

ارشیو

تير 1399

دی 1398

آذر 1398

شهريور 1394

مرداد 1394

تير 1394

خرداد 1394

فروردين 1394

اسفند 1393

بهمن 1393

دی 1393

آذر 1393

آبان 1393

مهر 1393

آذر 1392

تير 1392

ارديبهشت 1392

فروردين 1392

فروردين 1391

اسفند 1390

 

نویسندکان

وحید

mehdi

milad

abazar

 

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان روستای گون گورمز و آدرس goongormaz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





لینک ها

خرید ساعت دیواری

ساعت دیواری

ردیاب خودرو

همسریابی

درگاه واسط

 

امکانات

RSS 2.0

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

جدید ترین سایت عکس

زیباترین سایت ایرانی

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگدهی

 


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت: